Det har til alle tider været svært og tidskrævende at få et samlet overblik over de ansattes ferie. Det er ofte en frustrerende proces for både medarbejderne og den administrative medarbejder, der har fået opgaven at koordinere ferieplanlægningen. Typisk foregår koordineringen via e-mail, hvor de ansatte bliver bedt om at indtaste deres ferieønsker i et Excel-ark.
Prøv Salary gratis
Fuldt overblik over ferie og fravær? Enkelt.
Overblik over planlagt og afholdt ferie er ikke blot vigtigt i forhold til effektiv bemanding af virksomheden året rundt, det er også afgørende for at kunne indberette ferie korrekt og holde styr på medarbejdernes feriesaldi.
Med den nye Feriekalender fra Salary får du fuldt overblik over både godkendt fravær og fraværsanmodninger, der afventer godkendelse direkte i virksomhedens foretrukne kalender (Google, Outlook, eller lignende).
Medarbejderne anmoder om fravær direkte fra deres medarbejder-app, og det er herefter synligt i Feriekalenderen. Via et link i medarbejder-appen tilføjes fraværskalender til deres eksisterende kalender fra fx Google, Microsoft, eller lignende.
Prøv Salary gratis
Så nemt er det
Under ’Virksomhed’ inde i Salary kan du styre, om medarbejderen kan se alles fravær, kun fravær i samme afdeling eller udelukkende medarbejderens egen ferie.
Medarbejderne finder linket til kalenderen i deres medarbejder-app under konto. Dette skal blot importeres i den kalender, de bruger.
Guide til Google Calender: LINK
Guide til Outlook: LINK
Sig farvel til Excel-arket allerede i dag
Ferieplanlægger funktionen er en del af Salary Premium prispakken, som kun koster 39,- kr. per lønseddel. Prøv den allerede i dag, og sig farvel til Excel-arket næste gang ferien skal koordineres.