MicroHeroes

MicroHeroes podcast i Spotify

Lyt med, når vi hylder de danske MicroHeroes

I MicroHeroes giver vi mikrofonen videre til hverdagens helte hos små- og mellemstore virksomheder i Danmark.

Vi deler deres historier, erfaringer, og gode råd til at skabe en mere enkel hverdag med bedre styr på løn, HR, og administration.

Du får også masser af konkrete tips fra holdet hos Salary, til hvordan du sparer tid, slipper for tastearbejde, og får bedre overblik i din virksomheds administration.

Episode #1: Sådan tiltrækker og fastholder du de gode medarbejdere

I denne episode stiller vi skarpt på et aktuelt problem for mange små- og mellemstore virksomheder – nemlig manglen på arbejdskraft og til at hjælpe os har vi inviteret Julie Kirstine Strange med i studiet.

Julie er CEO & Partner hos Master Danmark, og rådgiver virksomheder om deres rekrutteringsstrategi.

Episode #2: Snyder du dig selv for kørselsgodtgørelse?

Vi forklarer reglerne og hvordan du og dine ansatte kan få fordel af den skattefrie kørselsgodtgørelse, og ikke mindst hvordan du gør det nemt at håndtere kørsel uden en masse tastearbejde og tidskrævende administration.

Med os har vi Simon Vindfeld fra Mileage Book. Mileage Book er én af Salarys integrationspartnere, og Simon ved rigtig meget om kørselshåndtering.

Episode #3: 7 konkrete råd til færre fejl i lønnen

I denne episode taler vi om noget alle virksomhedsejere og lønansvarlige frygter – nemlig fejl i lønen. Du kan have den lækreste frokostordning, den fedeste fredagsbar, masser af fleksibilitet på arbejdspladsen, men har du ikke styr på lønnen, så får du hurtigt problemer med dine ansatte.

Vi har derfor inviteret Kathrine Rosenlund Nielsen, ansvarlig for kundesupporten her hos Salary, med i studiet for at dele vores bedste råd til at hjælpe dig, med at undgå fejl i lønnen.

Download vores 7 råd til at undgå fejl i lønnen

Episode #4: Fra feriekaos til overblik og overskud

Lyt med til en snak om ét af de emner der virkelig kan skabe frustration for både arbejdsgiver og ansatte… ferieregnskabet. Ferie kan nemt drille, og derfor er vi glade for at have en sand MicroHero med i studiet, til at dele sine erfaringer om kampen med at få styr på ferien i sin virksomhed.

Med os har vi nemlig René Høvinghof, Direktør og Ejer af Astina.dk, som endelig har vundet kampen og er gået feriekaos til overblik og overskud.

Episode #5: Fra 20 til 140 ansatte på ét år

Danske Clerk.io er på en vild vækstrejse, men hvad der er endnu vildere er, hvordan de er lykkedes med at skalere fra 20 til 140 medarbejdere, uden at udvide deres økonomiafdeling.

Lyt med når CEO Mikkel Novod deler hemmeligheden bag deres setup og hvordan de har bygget et stærkt digitalt fundament, der har gjort dem i stand til at styre virksomheden agilt og uden friktion for hverken medarbejdere eller kunder.