Har du mere end 20 medarbejdere? Lad os tage en snak om, hvad Salary kan gøre for dig.

Enkel udlægshåndtering, uden dyre firmakort

Med Salary kan du håndtere alle udlæg direkte i lønsystemet, og slipper både for de dyre firmakort og manglende kvitteringer.

På den måde bliver udlægshåndtering mere enkelt for både virksomheden, medarbejdere, og freelancere.

Opret nu

Slut med dyre firmakort og manglende kvitteringer.

Det kan hurtigt blive dyrt og besværligt, når jeres ansatte skal have firmakort, og med Salary kan du faktisk helt undgå firmakortene. Med ekspresudbetaling i Salary kan de ansatte nemlig bruge deres private kort til deres udlæg, og få pengene hurtigt retur, så de ikke behøver vente til næste løn.

Udlæggene kan ikke indsendes uden kvittering, så du slipper for at jagte manglende udlægskvitteringer fra de ansatte.

Du kan endda opsætte beløbsgrænser for udlæg, så fx alle udlæg under 500 kroner automatisk godkendes og ekspresudbetaling.

 

Unik fleksibilitet

Udlæg med privatkort giver en unik fleksibilitet til både virksomheder, sportsklubber, og andre institutioner med behov for at håndtere udlæg. Med Salary kan du håndtere jeres udlæg uden at distribuere dyre firmakort til de ansatte, og slipper for besværet med at indsamle og uddele kort.

Samtidig hjælper Salary med at overholde den nye bogføringslov og kravet om digital opbevaring af bilag, ved at indsamle jeres udlægskvitteringer elektronisk, og overføre dem automatisk til dit regnskabssystem.

Morten Islin
quote-icon
I vores arbejde har vi mange udlæg, og i begyndelsen havde hver konsulent deres eget firmakort til udlæg. Udover at være en dyr løsning, så var det frustrerende, at vi hver eneste måned skulle jagte manglende kvitteringer. Derfor besluttede vi at håndtere vores udlæg i Salary i stedet.
Morten Islin
Partner og medstifter, Venaris Executive Search

Håndtér udlægshåndtering direkte i dit lønsystem

Der er mange fordele for både medarbejdere og lønadministratorer ved at håndtere udlæg direkte i lønsystemet.

Fordele for virksomheden

Der er mange fordele på tværs af virksomheden ved at bruge Salary til at håndtere udlæg.

  • Afdelingsledere godkender nemt medarbejdernes udlæg samme sted som de godkender ferie, og behøver ikke et separat system til udlæg.
  • Lønadministrator slipper for at taste medarbejdernes udlæg, og behøver ikke rykke for manglende kvitteringer.
  • Den regnskabsansvarlige får automatisk bogført alle udlæg i regnskabet.

Fordele for medarbejdere og freelancere

Medarbejdere og freelancere kan nemt dokumentere deres udlæg og holde styr på deres kvitteringer, selv når de er på farten. De tager blot et billede af deres kvittering ved hjælp af deres Salary app, som de i forvejen har på telefonen og bruger til at registrere tid, fravær, og kørsel. Dette gør håndtering af udlæg mere enkelt for medarbejderne, da de ikke behøver at lære et nyt system, og kan styre alt i Salary der vedrører deres løn.

Med udlægshåndtering i Salary

  • Slipper du for at jagte kvitteringer, og undgår at skrive blå bilag
  • Indsamles kvitteringer nemt, selv når folk er på farten
  • Genkendes dato, beløb, og valuta automatisk på kvitteringerne
  • Tilføjes godkendte udlæg automatisk til næste lønseddel eller udlæg udbetales med ekspresudbetaling
  • Overføres udlæg automatisk til dit regnskabssystem
  • Håndteres både private udlæg og udlæg på firmakort
Smartphone ikon

Sådan fungerer Udlægshåndtering i Salary

Det er enkelt. Medarbejderen eller freelanceren tager blot et billede af sine kvitteringer fra Salarys app, vælger en relevant udgiftskategori og sender udlægget til godkendelse.

Når udlægget er godkendt, tilføjes det automatisk til næste løn i Salary og bogføres i jeres regnskabssystem med lønnen.

Samtidig hjælper Salary jer med at overholde den nye bogføringslov og kravet om digital opbevaring af bilag, ved at indsamle jeres udlægs kvitteringer elektronisk.

Se med her, hvor vi viser hvordan Udlægshåndtering fungerer.

Stærke integrationer for automatisk bogføring

Salary har de dybeste integrationer til de bogføringssystemer, du allerede bruger. Alle udlæg bogføres automatisk i jeres regnskabssystem, du vælger blot hvilke konti de skal bogføres på og du kan endda bogføre udlæg helt ned på afdelingsniveau, hvis dit regnskabssystem understøtter dette.

Billy logo
Dinero logo
Xena
Business Central
Uniconta logo

Sådan bogfører du udlæg i kategorier

Vi har gjort det muligt at vælge hvor de forskellige udlægskategorier bogføres. Du kan selv oprette de kategorier du vil have og mappe dem til den bogføringskonto udlægget skal bogføres på, så alle udlæg lander pænt i regnskabet.

Hvis dit regnskabsprogram tillader det, så er det endda muligt at bogføre helt ned på afdelingsniveau.

Læs mere om udlæg i kategorier.

Udlaeg

Lyt med, når vi hylder de danske MicroHeroes

I podcasten giver vi mikrofonen videre til hverdagens helte hos små- og mellemstore virksomheder, hvor de deler deres erfaringer og råd indenfor løn, HR og administration.

Lyt til MicroHeroes
Podcast