Ved at anvende både Smartplan og Salary kan du hurtigt og nemt køre løn med ro i sjælen.
Opsæt lønsatser og tillæg i Smartplan
Inde i indstillingerne på din Smartplan konto starter du med at vælge “Salary” som dit lønsystem. Når du har gjort det, kan du opsætte de løntyper, som dine medarbejdere har. For hver enkelt løntype skal du udfylde en titel og løntypen fra Salary:
Udover jeres løntyper kan du også opsætte eventuelle tillæg, som dine medarbejdere skal modtage. Når du opretter et nyt løntillæg, skal du tilføje følgende informationer om tillægget:
- Navn
- Hvornår tillægget skal gælde for (bestemte ugedage eller helligdage)
- Hvem tillægget skal gælde for (alle medarbejdere eller kun enkelte)
- Tidsrum på dagen(e) for tillægget
- Løntype fra Salary (for eksempel Timeløn Helligdag eller Timeløn Weekend)
De informationer, som du udfylder i Smartplan, gemmes naturligvis, så du kun skal gøre dette første gang, du kører løn, eller hvis dine medarbejderes oplysninger skulle ændre sig.
Få Smartplan til at generere en lønfil, som kan indlæses i Salary
Når du er færdig med din opsætning, kan du køre løn fra “Timer & Løn” inde i Smartplan. Her vælger du først den periode, du gerne vil køre løn for, og derefter vælger du “Kør løn for perioden”.
Nu skal du indtaste dine medarbejderes lønnumre, så Salary kan indsætte timerne på den rigtige person, og derudover skal du vælge, hvilken lønart medarbejderen har. Disse informationer gemmes naturligvis også, så du kun skal udfylde dem første gang, du kører løn.
Når du har gjort dette, klikker du på “Hent lønfil” i nederste, højre hjørne. Nu downloades din lønfil, og så mangler du blot at indlæse den i Salary.
Så bliver det vist ikke meget lettere at køre løn mellem Smartplan og Salary.