Swipe FAQ
Swipe® er Danmarks første fleksible lønudbetaling.
Det betyder, at dine medarbejdere kan få udbetalt deres løn, når de har lyst – med ét swipe, fra mobiltelefonen. Det giver glade medarbejdere, der bliver hængende, og gør kunderne endnu gladere. Du sætter rammerne for, hvor meget dine ansatte kan få udbetalt ad gangen. Herefter bestemmer de selv, og du slipper for yderligere administration.
Fleksibel lønudbetaling er nyt. Derfor har vi samlet en række svar på de typiske spørgsmål. Har du spørgsmål til Swipe som ikke er besvaret her, så skriv til os på kontakt@salary.local og vi vender hurtigt tilbage.
For virksomheden
- Hvilke muligheder får virksomheden hvis vi bruger Salary Swipe?
- Hvordan får jeg Salary Swipe?
- Hvad kræver det af mig som arbejdsgiver at tilbyde Salary Swipe for mine medarbejdere?
- Hvor meget kan medarbejderne få udbetalt?
- Hvordan sikrer jeg mig at medarbejderen kun får udbetalt løn for timer der er optjent?
- Betyder det flere lønsedler til medarbejderen?
- Hvordan bogføres dette?
- Hvad koster det mig som arbejdsgiver at bruge Salary Swipe?
- Skal jeg godkende hver Swipe anmodning?
- Hvad betyder det for mit cash flow?
- Tilbyder I en finansieringsmulighed til at dække lønudbetalingerne?
For medarbejderen
- Hvor meget kan jeg få udbetalt?
- Hvor lang tid går der før pengene står på min konto?
- Hvad koster det mig som medarbejder at bruge Salary Swipe?
- Hvordan Swiper jeg min løn?
- Er Swipe kun for timelønnede ansatte?
For virksomheden
Hvilke muligheder får virksomheden hvis vi bruger Salary Swipe?
Med Swipe giver du dine medarbejdere større fleksibilitet idet de får mulighed for at få udbetalt deres optjente løn, når de ønsker det. Det er ikke længere begrænset til at medarbejderen kan få sin løn hver 14. dag eller 1 gang hver måned.
Hvordan får jeg Salary Swipe?
For at kunne tilbyde Salary Swipe til dine medarbejdere skal du aktivere servicen i Salary lønsystemet. Det kan du enten gøre ved at bruge Salary’s Premium service, hvor Swipe er inkluderet, eller tilvælge Swipe for 10 kr pr. medarbejder per lønperiode, som en ekstra service til Salary’s Basic service.
Hvad kræver det af mig som arbejdsgiver at tilbyde Salary Swipe for mine medarbejdere?
Hvis du vælger at tilbyde Salary Swipe til dine medarbejder skal du opsætte kriterier for servicen, som du ønsker det skal være for din virksomhed.
Selve opsætningen kan du finde her: Virksomheder > Overførsler > Swipe
Når du har opsat Swipe skal du invitere dine medarbejdere til Salary’s medarbejder app. Så dine medarbejdere kan registrere timer og udlæg og lave Swipes, når de ønsker at få penge udbetalt.
Hvor meget kan medarbejderne få udbetalt?
Du kan som virksomhed definere hvor meget dine medarbejdere kan få udbetalt i systemet, så du kan bestemme hvor meget og hvornår penge bliver udbetalt.
De ansatte kan kun få udbetalt de timer der er godkendt i systemet, så du kommer ikke til at betale dine medarbejdere for timer der ikke er registreret.
Hvordan sikrer jeg mig at medarbejderen kun får udbetalt løn for timer der er optjent?
Det er ikke muligt for timelønnede medarbejdere at Swipe mere end løn for de timer de har optjent og der er godkendt. På den måde sikrer du at du ikke udbetaler løn for timer der ikke er optjent.
Betyder det flere lønsedler til medarbejderen?
Nej, det vil stadig kun være en lønseddel per lønperiode, og det vil være synligt for medarbejderen hvor meget af den optjente løn han/hun har Swipet i løbet og perioden og hvor meget den resterende løn er som bliver udbetalt.
Hvordan bogføres dette?
Som altid sørger Salary for at udføre den fulde bogføring af de hændelser der sker via lønsystemet.
Ved udbetalingen bogføres omkostningen som et forskud, altså på kontoen “personalelån” under aktiver med banken som modkonto.
Ved lønkørslen nedskrives aktivet “personalelån” igen med samme beløb som en del af den samlede bogføring for lønnen.
Hvad koster det mig som arbejdsgiver at bruge Salary Swipe?
Salary Swipe er inkluderet i Premium pakken. Er du Basic kunde, kan du opgradere til Premium eller tilkoble Swipe som et tillægsmodul, hvor du betaler 10 kroner per medarbejder, der bruger
Swipe i en lønperiode. Prisen er den samme, uanset om medarbejderen laver ét eller flere swipes, og du betaler kun for dem, der bruger servicen.
Skal jeg godkende hver Swipe anmodning?
Du kan vælge om du vil godkende alle Swipe anmodninger eller om du vil godkende Swipe anmodning op til et bestemt beløb.
Hvad betyder det for mit cashflow?
Hvis du vælger at tilbyde Swipe er det vigtigt du som virksomhed har likviditeten til at tilbyde det til dine medarbejdere.
Tilbyder I en finansieringsmulighed til at dække lønudbetalingerne?
Ja det er nu muligt at få finansieret lønudbetalingerne på fordelagtige vilkår. Skriv til os på kontakt@salary.local for mere information.
For medarbejderen
Hvor meget kan jeg få udbetalt?
Du kan få udbetalt den løn du har optjent. I Salary medarbejder app’en vil du altid kunne se hvor meget løn du har optjent som du kan Swipe.
Hvor lang tid går der før pengene står på min konto?
Der kan gå op til 2 bankdage fra dit Swipe er godkendt af virksomheden til lønnen står på din konto. Du får besked via Salary medarbejder app’en hvornår du kan forvente at pengene står på din konto.
Hvad koster det mig som medarbejder at bruge Salary Swipe?
Det er din arbejdsgiver der betaler for servicen.
Hvordan Swiper jeg min løn?
Du åbner Salary medarbejder app’en. På forsiden ser du knappen ”Swipe” hvis servicen er aktiveret. Du trykker på Swipe knappen, sætter det beløb af din optjente løn du ønsker udbetalt, og swiper lønnen. Optjent løn på kontoen helt enkelt! 😊
Er Swipe kun til timelønnede ansatte?
Swipe er ideelt til timelønnede ansatte, men kan i princippet godt bruges til fastlønnede som forskudsordning.