Lønservice vs. lønsystem

Mange kan forveksle begreberne ‘lønsystem’ og’ lønservice’.

Lønservice

Lønservice dækker over at man som virksomhed vælger at outsource lønarbejdet til et eksternt firma (typisk bogholder eller revisor), som tilbyder at håndtere hele lønadministrationen. Servicen koster ofte i omegnen af 100-300 kr per medarbejder per måned, og afhænger blandt andet af kompleksiteten af lønnen. Lønservicen leveres i langt de fleste tilfælde ved at alle registreringer sendes til lønbureauet, som så bruger et lønsystem (som eksempelvis Salary) til beregning, indberetning, bogføring, og udbetaling af lønnen.

Lønsystem

Alternativet til lønservice er at virksomheden selv står for lønadministrationen ved hjælp af et lønsystem (som eksempelvis Salary).

Den rigtige løsning for din virksomhed, afhænger af flere faktorer. Er du i tvivl så kontakt os gerne, så vi kan forstå jeres behov. Salary samarbejde med mange bogholdere og revisorer, og kan henvise dig, hvis det skulle være aktuelt med lønservice.